شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رئيس سازمان فناوري اطلاعات اعلام کرد:

شبکه ملي اطلاعات با ايجاد تعرفه هاي ترجيهي تقويت مي شود

 نصرالله جهانگرد

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲:۰۰


معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در سال 95، مصوبات متعددي در جهت تقويت شبکه ملي اطلاعات، با ايجاد تعرفه هاي ترجيهي و به سمت حمايت از توليد محتواي داخلي، به تصويب رسيد.

وايمکس نيوز- نصرا... جهانگرد رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران درباره عملکرد سال 95 اين سازمان با اشاره به فعاليت هاي متنوع سازمان فناوري اطلاعات، گفت : يکي از مهمترين محورهاي فعاليت اين سازمان، طراحي و هماهنگي براي پياده سازي شبکه ملي اطلاعات بود که با تلاش تمام بخش هاي وزارت ارتباطات و پيگيري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين پروژه به سرانجام رسيد.

وي طراحي شبکه ملي اطلاعات را در سه مرحله عنوان کرد و افزود: همچنين با نظارت و پيگيري سازمان فناوري اطلاعات، براي انجام اين پروژه ، تقسيم کاري بين شرکت ارتباطات زيرساخت و اپراتورهاي کشور انجام شد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به راه اندازي فاز نخست شبکه ملي اطلاعات در شهريور ماه سال 95 اشاره کرد و اظهار داشت : فاز دوم اين شبکه هم در ده فجر سال گذشته به بهره برداري رسيد و در اختيار عموم مردم قرار گرفت و فاز سوم نيز در ارديبهشت ماه  سال جاري، رونمايي مي شود.

وي با اشاره به اقدامات فني و بسترسازي براي راه اندازي شبکه ملي اطلاعات، از انجام کارهاي حقوقي و مقرارتي در حوزه اين شبکه خبر داد و تاکيد کرد : همچنين مصوبات متعددي در جهت تقويت شبکه ملي اطلاعات با ايجاد تعرفه هاي ترجيهي به سمت حمايت از توليد محتواي داخلي و خدمات، براي مردم، به تصويب رسيد.

جهانگرد عملکرد وزارت ارتباطات در راه اندازي شبکه ملي اطلاعات را، موفق ارزيابي کرد و افزود : اقدامات ويژه اي در بخش هاي توسعه اي ، امنيتي ، امن سازي، صيانت از حقوق مردم و توسعه ابزارهاي بومي براي شبکه ملي اطلاعات، انجام شده است.

وي در پاسخ به سوالي در زمينه فعاليت هاي انجام شده براي ايجاد اعتماد مردم به شبکه ملي اطلاعات با بيان اينکه اين شبکه پديده اي جدا از آنچه که در حال حاضر وجود دارد، نيست گفت:  آنچه که مردم در ايران به صورت ارتباطات استفاده مي کنند؛ مانند تلفن ، ديتا ، تصوير و حتي توسعه شبکه هاي تصويري، همه بر بستر شبکه ملي اطلاعات است.

معاون وزير ارتباطات با اشاره به اينکه همه آنچه که در حال حاضر وجود دارد، شبکه ملي اطلاعات است، تصريح کرد: مردم پيشرفت در اين حوزه را مي بينند و مي توانند با دو يا سه سال گذشته مقايسه کنند ، به طوري که در حال حاضر در سراسر کشور، ارتباطات ديتا وجود دارد؛ هر کسي در هر نقطه از ايران مي تواند با موبايل ديتا مبادله کند و از سرويس هاي مختلف بهره مند شود.

وي افزود: بنابراين مي توان گفت که اين پيکربندي به صورت کامل پياده شده است؛ اما مسير پيش رو تکاملي است و گسترده کردن ظرفيت، تقويت ابزارهاي خدمات رساني، تقويت صيانت و امنيت در شبکه از موضوعاتي است که بايد کامل شود و در اختيار مردم قرار گيرد.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات تاکيد کرد:  شبکه ملي اطلاعات يک سرمايه ملي است، امروز وجود و کاربرد آن، محسوس است و همه مي توانند از آن بهره مند شوند.

وي راه اندازي دولت الکترونيک را يکي ديگر از فعاليت هاي سازمان فناوري اطلاعات اعلام کرد و در ادامه اظهار داشت : ما موظف بوديم طرح دولت الکترونيک که در ابتداي اين دولت به تصويب رسيده بود را با هماهنگي تمام دستگاه هاي کشور ، اجراکنيم.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات با بيان اينکه براي اجراي دولت الکترونيک در قالب خوشه هاي خدمات اقدام کرديم، گفت: در 10 خوشه اصلي به جواب هاي کاربردي رسيديم و تفاهم هاي مناسبي با دستگاه هاي اجرايي انجام شده است که از جمله اين بخش ها، وزارت بهداشت و درمان و بخش هاي بيمه گر هستند.

وي تفاهم با بخش هاي مربوط به انرژي را از ديگر اقدامات انجام شده در حوزه دولت الکترونيک عنوان کرد و گفت: تفاهم در حوزه هاي کشاورزي، مالي و اقتصادي براي ارايه خدمات در بستر دولت الکترونيک، از ديگر اقدامات دراين حوزه است.

جهانگرد از انجام پروژه هاي زيرساختي مانند استاندارد سازي کدينگ اقلام اطلاعات کشور، کاتالوگ داده هاي ملي و سوئيچ مبادله ديتا بين دستگاه هاي کشور خبر دادو افزود :  فاز نخست دولت الکترونيک در هفته دولت سال 95 ، رونمايي شد و براي راه اندازي مراحل بعدي، اعلام آمادگي کرديم که با حضور مسئولان ارشد کشور، دولت الکترونيک وارد فاز اجرايي خود شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو